沐尘

长白轮转十五秋,湖畔再续花与酒
Something Just Like This - The Chainsmokers/Coldplay

创作背景:一个叫迈尔斯·斯科特的小朋友在1岁半时被诊断出患有白血病。当人们询问他有什么愿望时,小迈尔斯回答说想亲自扮演一回蝙蝠侠。公益组织 Make A Wish 帮助迈尔斯达成心愿,为他筹款拍了一部电影《小蝙蝠侠出击》,在拍摄的时候,整个旧金山化身哥谭市,“小蝙蝠侠”迈尔斯在另一个蝙蝠侠的陪伴下,打败坏人。整个电影温馨动人,包括总统奥巴马在内的许多名人都对小麦尔斯送去支持。而酷玩乐队根据这个感人的事件为小迈尔斯写下《Something Just Like This》


I've been reading books of old


我曾饱览古老的书籍


The legends and the myths


那些传说与神话


Achilles and his gold


阿喀琉斯和他的战利品


Hercules and his gifts


大力神与他的天赋


Spiderman's control


蜘蛛侠的控制力


And Batman with his fists


和蝙蝠侠的铁拳


And clearly I don't see myself upon that list


显而易见我未能名列其中


She said "Where'd you wanna go?


她曾问过,你想去何方?


How much you wanna risk?


你又能承担多大的风险?


I'm not looking for somebody


我并不渴求


With some superhuman gifts


那些超人类的天赋


Some superhero


那种超级英雄


Some fairytale bliss


那些童话般的天赐之福


Just something I can turn to


只是一些我能力所能及的事情


Somebody I can kiss"


吻我所爱


I want something just like this


我想要的不过是这些


Doo-doo-doo, doo-doo-doo


Doo-doo-doo, doo-doo


Doo-doo-doo, doo-doo-doo


I want something just like this


噢 我想要的不过是这些啊


Doo-doo-doo, doo-doo-doo


Doo-doo-doo, doo-doo


Doo-doo-doo, doo-doo-doo


I want something just like this


噢 我想要的不过是这些啊


I want something just like this


我只想要这些


I want something just like this


我只想要这些


I've been reading books of old


我曾饱览古老的书籍


The legends and the myths


那些传说与神话


The testaments they told


他们所讲述的圣约


The moon and its eclipse


月亮的阴晴圆缺


And Superman unrolls


还有超人展示


A suit before he lifts


他飞天前的装束


But I'm not the kind of person that it fits


但我不是这样的英雄


She said Where'd you wanna go?


她曾问,你想去何方?


How much you wanna risk?


你又能承担多大的风险?


I'm not looking for somebody


我并不渴求


With some superhuman gifts


那些超人类的天赋


Some superhero


那种超级英雄


Some fairytale bliss


那些童话般的天赐之福


Just something I can turn to


只是一些我能力所能及的事情


Somebody I can miss"


吻我所爱


I want something just like this


我想要的不过是这些


Doo-doo-doo, doo-doo-doo


Doo-doo-doo, doo-doo


Doo-doo-doo, doo-doo-doo


I want something just like this


我想要的不过是这些


Doo-doo-doo, doo-doo-doo


Doo-doo-doo, doo-doo


Doo-doo-doo, doo-doo-doo


I want something just like this


我想要的不过是这些


I want something just like this


我想要的不过是这些


I want something just like this


我只想要这些




评论

热度(7)